Każda firma dba o to, by jej nowe produkty były szybko zauważone i docenione przez konsumentów. Żeby jednak tak się stało to nie wystarczy po prostu napisać, że oferta została poszerzona o nowe warianty i podać podstawowe parametry produktowe. Produkt trzeba dobrze opisać, rozreklamować, a także sfotografować. Zdjęcia produktów w końcu trafiają nie tylko na stronę internetową firmy, ale także do folderów, ulotek, reklam internetowych, sklepów online. Warto jest zatem o nie zadbać.

Idealne zdjęcia produktów

Najczęściej fotografuje się produkty na białym tle. Dzięki temu on sam jest dobrze widoczny, nic nie rozprasza uwagi klienta i pozwala mu się skupić na produkcie, a nie na jego otoczeniu. Białe tło jest też neutralne, więc nie będzie się gryzło z żadnym tłem sklepu internetowego. Dodatkowo produkt na białym tle łatwo można wyciąć i przekleić do materiałów reklamowych. W sklepach online czasem mamy jednak nie tylko zdjęcia na białym tle, ale także jakoś stylizowane. Sklepy odzieżowe prezentują ubrania na modelkach, sklepy z artykułami dekoracyjnymi pokazują jak dany produkt będzie wyglądał na stole w kompozycji, a sklepy meblarskie pokazują zestawy mebli w ładnie urządzonym pomieszczeniu. Wszystko zależy od branży. Raczej wygląd opakowania od pasty do zębów nie ma znaczenia dla konsumenta, ale już to jak bluzka będzie się układać ma duże znaczenie, a nie widać tego dokładnie na ,,białych” zdjęciach.

Zdjęcia w kompozycji pozwalają także łatwiej wyobrazić sobie klientowi jak coś będzie się prezentowało w jego domu i na tej podstawie szybciej podejmie on decyzję o zakupie. Każda firma oczywiście wie, że najlepsza jest profesjonalna fotografia produktowa – Rzeszów, Warszawa, czy Kraków to miasta, w których na pewno można znaleźć fotografów, którzy się tym zajmują. Do tego by wykonać dobre zdjęcia w studio przydaje się niezmiernie nie tylko dobrej klasy aparat fotograficzny, ale także namiot bezcieniowy oraz profesjonalne oświetlenie. Dzięki nim łatwo można zrobić zdjęcia w dobrej rozdzielczości bez tła i cienia, które utrudniałyby późniejszą obróbkę fotografii.

Fotografia produktowa to użytkowa dziedzina fotografii, która powinna być znana każdemu przedsiębiorstwu. Estetyczne zdjęcia będą zachęcały klientów do zakupu produktu, zatem warto jest się przyłożyć w tej kwestii. Dobry fotograf będzie wiedział jak dopasować stylizację do danej rzeczy, na co może zwracać uwagę konsument, czy oczywiście będzie miał profesjonalny aparat i inny sprzęt fotograficzny pozwalający na zrobienie dużej ilości zdjęć w krótkim czasie.

Kategorie: Poradnik

0 Komentarzy

Dodaj komentarz